شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

تخم مرغ (بدون آنتی بیوتیک) - خرید عمده تخم مرغ - قیمت عمده تخم مرغ

استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

۵۸۷ بازديد
استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

بیشتر خریداران تخم مرغ به دنبال خرید تخم مرغ هایی هستند که دارای زرده طلایی تری باشد و درقبال خرید این نوع تخم مرغ ، حاضرند هزینه ی بیشتری صرف کنند. با توجه به آنکه صنعت تولیدی کشور به سمت ماشینی شدن پیش می رود و دیگر کم تر می توان موادغذایی که به صورت کاملا طبیعی تهیه می شود ، پیدا کرد ، بنابراین زردی بیش از حد تخم مرغ ها نیز طبیعی نمی باشد و به طور قطع در تولید این تخم مرغ ها از رنگدانه های مصنوعی اسفاده شده است. البته این طور نیست که فقط در تولید تخم مرغ از رنگ های مصنوعی استفاده می شود ، بلکه بسیار

استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

بیشتر خریداران تخم مرغ به دنبال خرید تخم مرغ هایی هستند که دارای زرده طلایی تری باشد و درقبال خرید این نوع تخم مرغ ، حاضرند هزینه ی بیشتری صرف کنند. با توجه به آنکه صنعت تولیدی کشور به سمت ماشینی شدن پیش می رود و دیگر کم تر می توان موادغذایی که به صورت کاملا طبیعی تهیه می شود ، پیدا کرد ، بنابراین زردی بیش از حد تخم مرغ ها نیز طبیعی نمی باشد و به طور قطع در تولید این تخم مرغ ها از رنگدانه های مصنوعی اسفاده شده است. البته این طور نیست که فقط در تولید تخم مرغ از رنگ های مصنوعی استفاده می شود ، بلکه بسیاری از مواد غذایی مانند نوشیدنی ها ، آبنبات ها و ترشیجات دستخوش تغییرات با رنگ های مصنوعی هستند.

استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ

معمولا بیش تر مجمتع های تولیدی تخم مرغ ، از رنگدانه های مصنوعی برای تولید تخم مرغ استفاده می کنند تا از این طریق مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. زیرا بیشتر مردم گمان می کنند هرچه قدر زردی تخم مرغ بیشتر باشد ، نشان دهنده سالم سالم و مغذی بودن آن می باشد در حالی که باید بدانید علت زردی تخم مرغ ، استفاده از رنگ های مصنوعی و شیمیایی و همچنین استفاده از مکمل های غذایی مانند پودر یونجه یا ضایعات کارخانه های رب گوجه فرنگی ، در تغذیه طیور می باشد. همچنین برخی از مجتمع های تولیدی از زردچوبه برای تغذیه طیور استفاده می کنند تا با این کار تخم مرغ های تولیدی مجتمع خود را با نام تخم مرغ زرده طلایی به فروش برساند. در رابطه با مضرات استفاده از رنگ های خوراکی و مصنوعی در تولید تخم مرغ نظرات مختلفی مطرح شده است ولی به گفته بیشتر کارشناسان ، استفاده از این رنگدانه سلامت مصرف کننده را تهدید نمی کند زیرا این رنگدانه ها در بدن طیور همانند یک کارخانه ، فراوری و تجزیه می شود. ولی به هرحال خریداران تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک باید از این موضوع اطلاع یایند که زرد بودن تخم مرغ دلیلی بر طبیعی بودن آن نیست بلکه استفاده از رنگدانه ها سبب این موضوع شده است.

استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

آیا استفاده از رنگ مصنوعی برای تولید تخم مرغ مضر است ؟

آزمایش های مختلفی توسط کارشناسان بر روی رنگ های مصنوعی و خوراکی انجام گرفته شده است و نتایج حاصل از این آزمایشات بدین صورت است که برخی از رنگ های مصنوعی برای سلامتی انسان مضر هستند نه همه ی آن ها. البته آن دسته از رنگدانه هایی که مضر هستند ، خطرات جدی برای سلامت مصرف کنندگان نخواهند داشت. با این حال برخی از مضرات استفاده از رنگ مصنوعی را در ادامه مطلب ذکر کرده ایم :

  • سبب ایجاد بیش فعالی در برخی از کودکان حساس می شود.
  • برخی از رنگ های مصنوعی دارای آلاینده های سرطان زا می باشند.
  • برخی از رنگ های مصنوعی سبب ایجاد آلرژی در افراد حساس می شود.

عدم استفاده از رنگ مصنوعی در تولید تخم مرغ سبز

هدف از استفاده رنگ های مصنوعی جلوه دادن به مواد غذایی است و ارزش تغذیه ای ندارد و مجتمع تولیدی تخم مرغ سبز پورعلی برخلاف سایر مجتمع های تولیدی از هیچ گونه رنگ های مصنوعی برای تولید تخم مرغ استفاده نمی کند زیرا این مجتمع تولیدی سلامت مصرف کنندگان را مد نظر قرار می دهد و علاوه بر از آنتی بیوتیک نیز استفاده نمی کند. سلامت تخم مرغ های تولیدی مجتمع پورعلی توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور بررسی می شود و از لحاظ سالم و مفید بودن این تخم مرغ ها هیچ شکی وجود ندارد. بنابراین می توانید برای  خرید عمده تخم مرغاز این مجمتمع تولیدی ، با نمایندگی فروش استان یا شهرستان خود تماس بگیرید.

منبع : استفاده از رنگ مصنوعی در تخم مرغ و مضرات آن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.